FANDOM

Halo 3 ODST

Wizerunek żołnierza.

Halo 3
jest najlepszym przykładem, jak dzięki dobrze skonstruowanej machinie marketingowej można wmówić milionom ludzi, że zwykły FPS jest niemalże Świętym Graalem gier video. Oczywiście nie sposób odmówić grze multiplayerowego powera, ale ogólnoświatowe ciśnienie na powrót Master Chiefa dalece przerosło faktyczną jakość. Mimo że historia jest zamknięta, marka Halo jest zbyt mocna, aby ją po prostu porzucić. Po strategicznym Halo Wars przyszedł czas na powrót sprawdzonych klimatów – Halo 3: ODST będzie samodzielnym dodatkiem, opowiadającym historię sprzed wydarzeń znanych z Halo 3.

Pierwotnie grze nadano podtytuł Recon i miała być standardowym dodatkiem, czyli produktem tańszym. Jednak im dłużej trwały prace, tym wszystkiego przybywało i tak narodził się ODST – dodatek, który będzie sprzedawany w cenie gry. Marketingowa machina Microsoftu znów się rozpędza, a Bungie stawia zasłonę dymną i zachwala wyjątkowość kolejnej inkarnacji Halo – czyli wszystko w normie. Akcja gry została umiejscowiona w New Mombasa, a bohaterem będzie żołnierz oddziału Orbital Drop Shock Troopers, zwany po prosty Rookie, który zaginął podczas zrzutu i ma za zadanie odnaleźć współtowarzyszy. Nowa postać nie jest takim kozakiem jak Master Chief, nie ma odnawialnych osłon i zdrowia, a więc będzie bardziej podatna na ogień przeciwników, stąd rozgrywka wymusi większą ostrożność. Kampania na pewno nie będzie tak długa jak w H3, ale autorzy zapewniają, że wrażeń nie zabraknie, a ODST pod tym względem może swobodnie konkurować z innymi FPS-ami na rynku.

Ogrom Nowej Mombasy ma zagwarantować nieliniowość rozgrywki, dając możliwość wyboru kolejnych kroków. Dochodząc do punktów kontrolnych, możemy sami zdecydować, gdzie następnie się udać. Jednak sam początek poprowadzi nas grzecznie za rączkę, gdyż zabawa w ODST to inna para kaloszy i trzeba będzie pozbyć się nawyków Master Chiefa. Konieczność większej rozwagi podczas starć z wrogiem wymusi bardziej taktyczne podejście do walki. Szybki atak, wycofanie, zajście z flanki czy ostrzał z dystansu (pistolet z przybliżeniem robi sporo zamieszania) – trzeba dbać o poziom zdrowia postaci, unikając długich bezpośrednich wymian ognia. Może to sugerować, że gra skręci za bardzo w stronę skradankowego kombinowania, jednak nic podobnego. Bungie obiecuje, że Halo 3: ODST dostarczy znanej fanom serii adrenalinki, choć w trochę zmodyfikowany sposób

http://gry.wp.pl

Więcej z Fandomu

Losowa wiki